Έκθεση ζωγραφικής της Ρένας Τζολάκη με τίτλο «Υ δ ρ α τ ο γ ρ α φ ί ε ς»
3 Αυγούστου, 2017Παρουσίαση του βιβλίου της Λύντιας Τρίχα με τίτλο: Χαρίλαος Τρικούπης. Ο πολιτικός του «Τις πταίει;» και του «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν»
9 Αυγούστου, 2017Δελτίο Τύπου
Έκθεση ψηφιδωτού «Minerals»
Στην έκθεση συμμετέχουν οι ψηφοθέτες Τσιάμη Σοφία, Μώρης Γιάννης και Μώρης Γιώργος
Διάρκεια Έκθεσης:10 Αυγούστου έως και 31 Οκτωβρίου 2017.
Η παρουσίαση της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο στις 2 Σεπτεμβρίου 2017 και ώρα 21:00.
Τους παριστάμενους θα καλωσορίσει ο Αντιπεριφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κος Κων/νος Αποστολόπουλος και θα προλογίσουν την έκθεση η Διευθύντρια του Ιστορικού Αρχείου-Μουσείου Ύδρας, κα Κων/να Αδαμοπούλου και η Θεατρολόγος-Κάτοχος Μεταπτυχιακού «Παραστατικών Τεχνών στην εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» , κα Κατερίνα Χάσκα.
Λίγα λόγια για την έκθεση ψηφιδωτά «Minerals»
Το ψηφιδωτό, είναι μια μορφή τέχνης που σύμφωνα με μαρτυρίες πρωτοεμφανίζεται στον ελλαδικό χώρο και στη συνέχεια εξαπλώνεται και διαδίδεται από Έλληνες καλλιτέχνες σε όλο τον γνωστό τότε κόσμο. Οι ψηφίδες, εφόδια που παρέχει η φύση, μετατρέπονται σε ένα έργο που γίνεται τμήμα της ανθρώπινης πραγματικότητας. Πρόκειται για τη τεχνική που λειτουργεί ως μέσο έκφρασης κι ένωσης των τριών καλλιτεχνών οι οποίοι συμμετέχουν στην έκθεση «Μinerals»
Συγκεκριμένα, η Σοφία Τσιάμη δημιουργεί τα «Μinerals», Γλυπτά παρουσίες στο χώρο που εμπνέονται από τα σχήματα και τα χρώματα των κατεργασμένων πολύτιμων λίθων, σκορπίζουν λάμψη και ταξιδεύουν τον θεατή από την αρχαιότητα στο σήμερα και από την πραγματικότητα στη φαντασία. Η εικαστικός χρησιμοποιεί ψηφίδες κομμένες από μάρμαρα, σμάλτα και χρυσό, υλικά τα οποία έχουν μεγάλη αντοχή στο χρόνο. Αναλυτικά, τα Μinerals είναι φτιαγμένα με ψηφίδες χρυσού και σμάλτων σε πολλά χρώματα ανάλογα εκείνων που απαιτούνται για το ρουμπίνι, το διαμάντι, τον αμέθυστο κλπ. Το μέγεθος των ψηφίδων είναι πολύ μικρό σε αντίθεση με εκείνες της γης. Έτσι αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο η έννοια του «πολύτιμου».
Οι ψηφίδες των σμάλτων και του χρυσού είναι κατασκευασμένες από γυαλί και πραγματικό φύλλο χρυσού μέσα από μια πολύπλοκη διαδικασία ψησίματος. Το ανάγλυφο των ψηφίδων και ο πλούτος των χρωμάτων τους δημιουργούν όγκους και σχήματα που υπαγορεύουν τον χώρο. Ανάλογα με την κλίση των ψηφίδων το φως απορροφάται ή ανακλάται και προσθέτει στη σύνθεση οπτικές προεκτάσεις και εναλλαγές.
Ο εικαστικός Γιάννης Μώρης στα έργα του χρησιμοποιεί συχνά σύμβολα όπως το τετράγωνο και ο κύβος. Σύμβολα που στο συγκεκριμένο έργο τέχνης λειτουργουν ως πυξίδα που ενθαρρύνει τον άνθρωπο και τον καθοδηγεί στους άγνωστους ορίζοντες της προόδου. Συγκεκριμένα, τα σχήματα που δημιουργούνται μέσα από αρμονικές χαράξεις σε όλη την επιφάνεια του προτεινόμενου έργου, αποτελούν στοιχεία που αφορούν την τέχνη στην τέχνη, στα μαθηματικά, στην μηχανική, στην αρχιτεκτονική, και γενικότερα στην φιλοσοφία της ζωής του ανθρώπου.
Αντίστοιχα, στα έργα του εικαστικού Γιώργου Μώρη, γίνεται τόσο αναφορά στο υλικό προέλευσης, με τις στρώσεις των πετρωμάτων να απεικονίζονται από το ίδιο το αισθητικό αντικείμενο, όσο και αναφορά στην πρώτη επεξεργασμένη κατάσταση του υλικού, την ψηφίδα.
Το ψηφιδωτό σαν τελικό αποτέλεσμα μιας διεργασίας, είτε έχει τη μορφή μιας απεικόνισης είτε είναι απλά μια ανεικονική σύνθεση δύο ή τριών διαστάσεων, έχει αρκετά από τα στοιχεία εκείνα που στον κόσμο της τέχνης, γονιμοποιούν το απλό υλικό, δίνοντας ζωή σε μία νέα αισθητική οντότητα. Η αισθητική αυτή οντότητα, εμπεριέχει τόσο την ποιητική του δημιουργού, όσο και την ταυτότητα του υλικού. Ταυτόχρονα όμως ενσωματώνει όλες τις σκέψεις και αισθήσεις οι οποίες θα προκληθούν στον θεατή που αλληλεπιδρά μαζί της.